26. tammikuuta 2017

Kohti luonnollisempaa kauneutta

Elämme maailmassa, jossa on ripsienpidennyksiä, rakennekynsiä, täyteaineita, hiusjatkoja, rintaimplantteja ja vaikka mitä keinoja kohentaa ja parannella ulkonäköään. Ja mitä isommat/pidemmät/tuuheammat/täyteläisemmät, sitä paremmat. En tuomitse ketään, joka edellämainittuihin menetelmiin turvautuu, mutta ihmeteltävä kuitenkin on, että koska tästä kaikesta tuli täysin tavallista varsinkin nuorten, jo ennestään kauniiden, tyttöjen ja naisten keskuudessa? 

Itse olen turvautunut nyt jo vuoden päivät ripsienpidennyksiin ja on myönnettävä, että olen aivan koukussa. Tämä on tullut ehkä vahvinten esiin siinä, että toisinaan viimeisinä päivinä ennen ripsihuoltoa olen ollut jopa ahdistunut tai stressaantunut, kun ripsiviuhkoja on ollut jäljellä enää pari hassua. Kyseisinä päivinä olo on ollut kuin meikittömällä: kalju, paljas ja epävarma. Kuulostaa varmasti ihan superpinnalliselta, mutta that's the ugly truth. En tiedä olenko se vain minä vai onko jolla kulla muulla ripsienpidennyksiä säännöllisesti käyttävällä ollut samanlaisia tuntemuksia? Tämä on kuitenkin herättänyt minut; onko itsevarmuuteni omasta ulkonäöstäni oikeasti vain ripsikarvan varassa? Jos näin on, niin sittenhän asialle on tehtävä jotakin asap! Haluan tuntea olevani kaunis ja riittävä itselleni ilman minkäänlaisia epäluonnollisia lisiä - juuri tälläisenä kuin olen.

IMG_4243

Tästä syystä marssin viikko sitten apteekkiin ja kiikutin kassalle risiiniöljyä sekä biotiini- ja aurinkokapseleita.

IMG_4238 (1)

Risiiniöljy - pitkät ja tuuheat ripset

Risiiniöljy: sisältää runsaasti erilaisia rasvahappoja, E-vitamiinia ja proteiinia, jotka kosteuttavat ripsiä sekä edistävät niiden kasvua pidempinä ja tuuheampina.

Käyttö: sivellään säännöllisesti vanulapulla/ripsiharjalla/topsipuikolla sekä ylä- että alaripsiin yötä vasten. Voidaan käyttää hoitamaan myös hiuksia, kulmakarvoja ja ihoa.

Hinta ja saatavuus: 100 ml n. 7€ apteekista.

IMG_4239 (1)

Biotiinikapselit - näyttävät hiukset ja vahvat kynnet

Biotiinikapselit: ylläpitävät hiusten, ihon ja kynsien hyvinvointia, sekä nopeuttavat hiusten ja kynsien rakennusaineen, keratiinin, muodostumista.

Käyttö: 1 tabletti päivässä säännöllisesti vähintään 2-3 kuukauden ajan.

Hinta ja saatavuus: 60 kpl n. 18€ apteekista.

IMG_4242

Aurinkokapselit - kaunis, tasainen rusketus

Aurinkokapselit: sisältävät beetakaroteenia, joka on A-vitamiinin esiaste. A-vitamiini edistää ihon, näön ja limakalvojen pysymistä normaalina.

Käyttö: 2 kapselia päivässä 1-2 viikkoa ennen auringonottoa ja 1 kapseli päivässä auringonoton jälkeen.

Hinta ja saatavuus: 100 kpl n. 14€ apteekista.

Kaikki postauksessa mainitut tuotteet ovat käytössäni ensimmäistä kertaa ja vaativat useamman kuukauden säännöllistä käyttöä ennen kuin tuloksia alkaa näkyä, joten raportoin omista kokemuksistani vasta myöhemmin, mutta sillä aikaa kuulisin mielelläni, jos teillä on kokemusta kyseisistä tuotteista? Jännityksellä jään odottelemaan omia tuloksiani! 

PS. En ole vielä päättänyt laittaisinko vielä kerran ripsienpidennykset muutaman viikon päässä häämöttävälle Dubain reissullemme. Puolet matkaseurueestamme on nimittäin kertonut aikovansa laittaa ripsensä minttiin kyseistä matkaa varten, enkä tiedä haluaisinko käydä ripsienpidennyksien luopumisesta mahdollisesti aiheutuvaa eroahdistusta läpi juuri siellä... Mikä on teidän mielipiteenne asiaan arvon naiset ja herrat? :-D

18. tammikuuta 2017

Uusi vuosi, uusi arki

Moi murut!

Vietin vuodenvaihteen sekä tammikuun ensimmäiset viikot ulkomailla lomaillessa, mutta nyt on tullut aika polkaista arki kunnolla käyntiin. Moni varmasti pystyy samaistumaan siihen tunteeseen, kun loman jälkeen arkeen paluu tuntuu hieman tahmealta. Olo on voimaton ja passiivinen, vaikka et olisi lomalla muuta tehnytkään kuin levännyt, unirytmi heittää härän pyllyä, ruokavalio lipsuu, treenit tuntuvat normaalia raskaammilta ja kaikenlaisten velvollisuuksiin, kuten opiskeluun ja töihin, liittyvien asioiden pelkkä ajatteleminenkin tuplaa välittömästi kehossa olevien stressihormonien määrän. Olen havainnut itselläni edellämainittuja fiiliksiä ja pienen googlettelun jälkeen selvisi, ettei se ole lainkaan epänormaalia. Loman jälkeiselle masennukselle on ihan oma käsitteensä: Post-Vacation Blues, jonka liian nopea paluu arkeen saattaa laukaista. Onneksi PVB:tä voi usean eri lähteen mukaan välttää mm. seuraavin keinoin:

5 vinkkiä, joilla saat loman jälkeisen masennuksen (Post-Vacation Blues) kuriin:

1. Pidä arkeen paluu pehmeänä. Älä yritä yhden päivän aikana saada jokaisesta rutiinistasi kiinni vaan anna itsellesi aikaa; kuuntele mieltäsi ja kehoasi.

2.Vietä kotipäivä. Jos olet ollut reissussa, purkaa matkalaukkusi, pese pyykit, järjestele tavarat omille paikoilleen, siivoa, päivitä kalenterisi ja helli mieltäsi sekä kehoasi. 

3. Laita unirytmi kuntoon. Älä anna mahdolliselle jetlagille tai väsyttämättömyydelle valtaa vaan mene kiltisti sänkyyn hyvissä ajoin. Vaikkei uni heti tulisikaan, pelkkä sängyssä lepääminenkin on parempi vaihtoehto kuin myöhään valvominen ja lyhyet yöunet.

4. Liiku. Koska onko mitään mitä liikunta ei parantaisi? Okei, fyysisiä sairauksia ja tauteja ei lasketa.

5. Suunnittele seuraavaa lomaa. Positiivinen tulevaisuuden näkymä auttaa varmasti pääsemään yli entisestä lomasta.

Omalla kohdalla olen epäonnistunut 1. ja 2. kohdassa, mutta 3., 4. ja 5. on otettu haltuun; matkalaukku on purettu, pyykit pesty, kalenteri päivitetty, uusi kuntosali korkattu ja Dubain matka helmikuulle varattu. Silti takaraivossa jyskyttää ja kurkkua kuristaa kaikki edessä olevat velvollisuudet. Vuoden vaihtuminen tarkoittaa omalla kohdallani muutoksia ja uusia asioita elämässäni. Muutin nimittäin loppuvuodesta takaisin Helsinkiin ja alkuvuodesta aloitin työskentelemään osa-aikaisesti opintojeni ohella, minkä lisäksi minun olisi myös tarkoitus aloittaa kirjoittamaan kandidaatintutkielmaani tässä reilun viikon sisällä. Jo pelkän vanhan, tutun arjen aloittaminen voi olla uudessa ympäristössä haastavaa, mutta entä sitten, kun aloitettavana on kokonaan uusi ja ennalta tuntematon arki? Minulla ei ole aiempaa kokemusta opintojen ja töiden yhteensovittamisesta saatika kandin kirjoittamisesta, joten pieni stressin poikanen on alkanut nostaa päätään hitaasti, mutta varmasti. Onneksi evoluutioteoria on todistanut ihmisen olevan hyvin sopeutuva eliö, joten enköhän minäkin sopeudu uuteen ympäristööni ja arkeeni tässä lyhyen ajan kuluessa.

Onko teillä ollut vastaavanlaisia fiiliksiä loman jälkeen?

IMG_4113

IMG_4120

IMG_4149

top & sneakers Nike, leggings Shein.com (*)

IMG_4096

Ainoa asia, jonka pariin palaaminen ei ole aiheuttanut voimattomuuden tunnetta - vaan päinvastoin - on ollut treenaaminen. Vuoden vaihtuminen tarjoaa monelle henkisesti uuden startin ja on siksi tunnetusti todella otollista aikaa liikunnalle. Itse lukeudun tähän ihmisryhmään, jolle jokainen uusi vuosi, viikko ja päivä ovat uusia stratteja, mutta sen lisäksi motivaatiotani on kohottanut loman aikana pitämäni pieni breikki treenaamisesta, kaikki uudet, ihanat treenivaatteeni, paluu lempikuntosalilleni, Elixialle sekä kovalla treenillä aikaansaadut tulokset.

Viimeiset kaksi päivää olen ollut Vaasassa hoitamassa opiskeluihin liittyviä asioita, kuten esimerkiksi täyttämässä vaihtohakemuksia sekä aloittamassa kandikurssin, mutta nyt olen junassa matkalla takaisin Vaasasta Helsinkiin. Suunnitelmissani on suunnata heti Helsinkiin päästyäni kuntosalille hikoilemaan ja huomenna ajattelin mennä tekemään ensimmäistä kertaa tuttavuutta Helsingin kirjastoon. Uusi arki, here I come!