17. maaliskuuta 2014

Libresse - Win what you want


Pääsin mukaan Indiedaysin ja Libressen Voita mitä haluat -kampanjaan.
Tässä kampanjassa meitä mukana olevia bloggaajia pyydettiin kertomaan postauksessa kuvin ja sanoin, mikä on unelmani, ja mitä tekisin, jos voittaisin 10 000 euroa? Minulle matkustaminen on ollut aina lähellä sydäntä, ja se tuskin on jäänyt epäselväksi kenellekään täällä bloginkaan puolella. Mun mielestä matkustaminen on yksi harvoista asioista, johon "tuhlaamalla" rahaa, tulee itseasiassa vain entistä rikkaammaksi. Ei rahallisesti tai materialisesti, mutta monta kokemusta ja elämystä tarttuu jokaisen matkan varrelta mukaan. Matkustaminen myös avartaa näkemystä sekä opettaa paljon, ihan elämästä ylipäätään. Siksi uskon, että käyttäisin 10 000 euroa matkustamiseen.


Olen ollut siinä suhteessa todella onnekas, että olen päässyt lyhyen elämäni aikana käymään useissa eri maassa. Olen käynyt monissa Euroopan maissa ja myös hieman kauempanakin, kuten esimerkiksi Kiinassa Hong Kongissa, Indonesiassa Balilla, Amerikassa New Yorkissa ja Floridassa sekä Thaimaassa Khao Lakissa. Nämä reissut lukeutuvatkin selkeästi suosikkikohteikseni, joissa olen ollut. Maailmassa on kuitenkin vielä monta upeaa maata ja maanosaa, jotka houkuttelisivat minua kovasti.


"I haven't been everywhere, but it's on my list."



Australia on ollut pitkäaikainen haaveeni. Pienempänä ajattelin lähteväni sinne vaihto-oppilaaksi, mutta se ajatus jotenkin jäi. Nyt taas olen unelmoinut hieman pidemmästä matkasta Australiaan. Olen hieman suunnitellut, että jos sattuisi niin ikävästi, ettei opiskelupaikka aukeaisikaan tänä keväänä, pitäisin jonkinlaisen välivuoden ja tekisin asioita, joita olen aina halunnut. Tai voihan olla, että pitäisin välivuoden, vaikka pääsisinkin opiskelemaan. Olisi nimittäin ihan huippua lähteä esimerkiksi muutamaksi kuukaudeksi Australiaan kiertelemään, ja tekemään jotain töitäkin. Samaan reissuun voisi yhdistää myös Singaporen, jota äitini on kehunut loputtomasti, ja johon he ovat suuntaamassa ensi kuussa jälleen Saksan perheeni kanssa lomamatkalle. Tämä taitaa olla jo heidän toinen matkansa Singaporeen, joten se on varmasti näkemisen arvoinen! Australiassa on paljon nähtävää ja tehtävää. Siellä haluaisin ehdottomasti kierrellä kuuluisimpia nähtävyyksiä, silitellä kenguruita ja koalakarhuja, snorklata tai laitesukeltaa Isolla Valliriutalla, nauttia pitkistä hiekkarannoista sekä kokeilla surffaamista! 



"Travelling is the only thing you buy that makes you richer."



Toinen paikka, jonne haluaisin joskus päästä, on Afrikka. Erityisesti Etelä-Afrikka. Afrikan hyvin erilainen kulttuuri sekä luonto kiehtoo minua. Afrikassa olisi päästävä safarille ihastelemaan niitä upeita luontokappaleita, joita Euroopassa näkee vain häkkeihin teljettyinä eläintarhoissa. Viime kesäisen benji-hyppyni jälkeen olen haaveillut hyppääväni joskus ulkomailla jossain todella kauniissa paikassa. Olen googletellut erilaisia paikkoja ja löysin Etelä-Afrikasta Victorian putouksilla järjestettäviä benji-hyppyjä, jotka näyttivät ihan tajuttomilta! Se olisi koettava. Voi kyllä olla, että paikan päällä jänistäisin ;-D Afrikassa haluaisin lomailun ohella kokea myös toisenlaisen elämyksen. Haluaisin päästä tekemään jonkinlaista hyväntekeväisyys- tai vapaaehtoistyötä Afrikan lasten parissa. Koen, että olen itse saanut elämäni aikana niin paljon, että on melkein jopa velvollisuuteni auttaa jossain vaiheessa elämää heitä, jotka eivät ole olleet yhtä onnekkaita. Vapaaehtoistyö on varmasti todella raskasta, mutta samalla myös hyvin palkitsevaa sekä opettavaa.





Viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä haluaisin matkustaa jollekin ihanalle paratiisisaarelle, jossa olisi turkoosia vettä ja valkoisia hiekkarantoja silmänkantamattomiin. Malediivit tai Tahiti olisivat esimerkiksi ihan täydellisiä kohteita minun makuuni! Tiedättekö, kun siellä on sellaisia pieniä veden päälle rakennettuja bungaloweja? Sellaisessa mä haluaisin asua lomani ajan! Tälläisellä luksus rantalomalla vain nauttisin olostani, makoilisin rannalla, maistelisin eksoottisia herkkuja sekä rentoutuisin. Haluaisin myös kovasti päästä uimaan merikilpikonnien ja delfiinien kanssa. Oih, se olisi ihanaa!



"I would rather own little and see the world than own the world and see little of it."


Loppuun vielä muutaman minuutin mittainen video, johon kokosin Yotubesta löytämiäni videoita havainnollistaakseni teille hieman tämän postauksen tekstiä. Minun oli alunperin tarkoitus liittää tuohon videoon osuuksia, joissa itse kertoisin samat asiat, mitä kerroin tuolla ylempänä. Homma kuitenkin meni himpun liian vaikeaksi, koska minun olisi pitänyt lainata siskoni kameraa, jotta olisin saanut videon kuvattua sekä käydä ostamassa uusi tietokone, koska tämä vanha pieru ei enää oikein jaksanut pyörittää videon käsittelyohjelmaani.. (Note to self: älä enää lykkää sen uuden tietokoneen ostoa!) Toivottavasti videosta olisi kuitenkin edes jotain iloa teille, vaikette nyt pääsekään nauramaan mun hölmöille ilmeille ja tönköille vuorosanoille. Pääsette kuitenkin sen avulla toivottavasti pikkusen paremmin tunnelmaan!


Jos sinulta löytyisi käyttöä kymppitonnille, niin käy osallistumassa kilpailuun Libressen kampanjasivuilta. Osallistua voit keräämällä pisteitä Libresse-pakkauksista ja/tai pelaamalla internetissä online-peliä. Osallistuessasi kilpailuun sinun tulee kertoa, miksi juuri sinun tulisi voittaa tuo palkintosumma. Klikkaa itsesi tästä osallistumaan!

PS. Myöhemmin on luvassa vielä lisävinkkejä kisaa koskien!

33 kommenttia:

  1. Matkustaminen on kyllä ihan mielettömän ihanaa, varsinkin vähän eksoottisimmissa paikoissa ja/tai muualla kuin niissä perus turistikohteissa, vaikka totta kai niissäkin on kiva käydä :) Mun on myös pakko kysyä kumpi tossa kolmanneksi alimmassa kuvassa on sinä ja kumpi Essi? Nyt en meinaan kyllä erota teitä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kolmanneksi alimmassa kuvassa ollaan Essin kanssa yhdessä snorklaamassa Balilla :) Mulla on valkoinen paita ja Essillä musta :)

      Poista
  2. Mä voin ainaki lämmöllä suositella Ausseja :) Itse lähdin sinne 19-vuotiaana yksin asumaan vuodeksi ja se oli kyllä maailman paras vuos mitä en vaihtais pois! Tapas ihania uusia ihmisiä ja varsinki ausseissa ne ihmiset on niin mukavia ja ottaa uudet ihmiset niin hyvin vastaan! Ja ne kaikki ihanat paikat mitä siellä onkaan! Ja sieltä myös sai elinikäsiä kavereita :) myös suomalaisia joiden kanssa on melkeenpä päivittäin tekemisissä! Sinne kannattaaki lähtee suht nuorena että saa sen working and holiday viisumin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No uskon, että siellä olis ihan unelmaa.. :) Saa nähdä, minne elämä vie!

      Poista
  3. hei onko sulla täällä blogissa kuvia sun Thaimaan reissusta?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tuolta löytyy postaus: http://annib-a.blogspot.fi/2012/01/thailand-2012.html :)

      Poista
  4. Ihana postaus ja ihana Anni <3 sua voi todellakin kattoa ylöspäin ja ottaa mallia :-)

    VastaaPoista
  5. Voisko ton tulkita siten, että sulta olis ehkä mahdollisesti joskus tulossa jonkinlainen videopostaus? :) Olis meinaan ihan huippua, jos joskus tekisit sellaisen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tee video postaus!

      Poista
    2. No aloin pikkusen lämmetä sille ajatukselle, kun mulla oli hieno visio, miten sen toteuttaisin, mutta eihän siitä taas tullut yhtään mitään :-DD

      Poista
  6. Pliiis tee edes joku lyhyt video!!! Oon aina halunnut tietää millanen ääni sulla on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä mäkin tahon kuulla :) ja videoista saa paremmin sun todellisen luonteen esiin :)

      Poista
    2. Haha no siis todettiin juuri siskoni kanssa, että videon myötä mun todellinen luonne ei ainakaan tulisi esiin, koska mä vaan en yksinkertaisesti osaa olla normaalisti höpötellessäni yksin kameralle :-D Menee senat sakaisin, ääni kuulostaa ihan teennäiseltä ja alan vammailemaan XD

      Poista
  7. Huippukiva postaus tämä, kuvat todella hienoja. Matkustaminen on tosiaankin yksi elämän parhaimmista asioista. Miten sulla, kuten itsellä joskus kaikesta järjenkäytöstä huolimatta pieni lentopelko saattaa hiipiä mieleen, jos kone oikeen täristää, onko sulla jotain vinkkiä tms, joka esim sulla auttaa tollaiseen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo sama täällä! :-D Vaikka tuleekin reissattua aika paljon esimerkiksi Saksaan lentäen, niin kyllä ne ilmakuopat saa munkin sydämen välillä hyppäämään kurkkuun. Sitten ei muuta kuin kädet ristiin ja toivomaan parasta ;-DD

      Poista
  8. victoria fallsit ovat kylläkin Zimbabwessa eivätkä Etelä-Afrikassa. Ja jos haluat safarille, kannattaa mennä Keniaan tai Tansaniaan. Etelä-Afrikassa on erittäin poikkeava maa Afrikassa, siellä näkee todella "länsimaista" menoa, rikkaita valkosia ja paljon jakaumaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin tulossa samaa sanomaan!:D

      Poista
    2. Mutta on Afrikassa, Zimbabwen ja Sambian rajalla :)

      Poista
    3. No onneksi meni sentään maanosa oikein! ;-D

      Poista
    4. joo, mutta en nyt kehuskelisi sillä (vaikka sarkasmia olikin) :D afrikassa on samalla tavalla vaihtelua kuin euroopassa tai amerikassa maiden välillä. :)

      Poista
  9. Pysyikö sulla ruotsin yo-kokeen pisteet samana YTL:ssä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En kyllä nyt yhtään muista, mitkä mulla oli alustavat pisteet :) Kirjain ainakin pysyi samana! ;-D

      Poista
  10. Anni sulla on aivan ihana blogi! Näitä kuvia katellessa iski itellekkin kauhea matkakuume...

    http://meriulrika.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  11. voi että, oot kyl onnekas kun oot saanut matkustella niin paljon! olin tosi positiivisesti yllättynyt, et haluisit matkustaa Etelä-Afrikkaan! olin siellä vaihto-oppilaana vuoden, ja se oli parasta aikaa mun elämässä! ihmiset on niin ystävällisiä ja luonto on upee! siellä on tosiaan mahdollista nähdä niin villieläimiä safareilla kuin delffiinejä valtameressä ja jopa pingviinejä Kapkaupungissa! mulla oli ihan huikeet safarikokemukset, joten kyllä E-A:ssakin näkee sitä todellista Afrikkaa (luontoa, köyhyyttä) vaikka onkin kehittyneempi ja eurooppalaisempi kun muut Afrikan maat! Oon myös miettinyt pitkään vapaaehtoistyön tekemistä Afrikassa, kun oon syntynytkin siellä :)

    Aussit on myös ollut mun unelma melkein aina! Nyt oon suunnitellut jos lähtisin lukion jälkeen aupairiks Brisbaneen/Gold Coastille! Aika samanlaisia unelmia siis matkakohteista täälläkin :) ihanaa kevättä sulle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vautsi! En oo ennen kuullut, että joku olis ollut Etelä-Afrikassa vaihto-oppilaana :) Varmasti todella hieno kokemus! Mun Saksan perhe oli muutama vuosi sitten lomamatkalla Etelä-Afrikassa ja äitini kehui paikkaa suosikkikohteekseen, joten varmaankin siitä johtuen mulla on herännyt mielenkiinto kyseistä paikkaa kohden :) Kiitos samoin <3

      Poista
  12. moikka! anteeks ettei nyt liity postaukseen, mutta mulla olis hakusessa ysin päättärimekko. olisko sulla suositella jotain nettikauppaa? :) tai miksei ihan kauppaakin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua mun verkkokauppa tietämys on kyllä tosi huono, mutta ekana tulis mieleen axparis.com, nelly.com, zalando, bubbleroom etc. :)

      Poista
  13. ootko viä päättäny missä järjestyksessä haet kouluihin ja mihin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Turku ois mun ykkösvaihtoehto, mutta mietityttää kovasti, että riittääkö mulla rahkeet sinne, kun alotan vasta ensi viikolla kunnolla valmistautumaan pääsykokeisiin :/ Muut ovat kuitenkin saaneet melkoisen etumatkan, kun ovat päässeet aloittamaan jo alkuvuodesta, mutta mulla oli nämä ylppärit tässä ekana selätettävänä. Tästä johtuen olenkin siis pohtinut kannattaisiko minun pistää suoraan Vaasa ykköseksi, jotta saisin kaikki mahdolliset pisteet ja sisäänpääsy olisi todennäköisin..

      Poista
    2. miten niin muut?? suurin osa (/suuri osa) hakee kyllä suoraan lukiosta, eli ovat ihan samassa tilanteessa kuin sä, joten ei syytä huoleen!

      Poista

Huolehdithan omalta osaltasi, että blogin kommenttiboksi säilyy paikkana, jossa jokaisen on mukava vierailla. Kiitos positiivisesta kommentistasi!