21. heinäkuuta 2014

Off to Magaluf

Moikka pitkästä aikaa muruset! Vieläkö te olette siellä ruudun toisella puolen?

Magalufin reissu tuli ja meni. Ja ihan huippureissu olikin! Heti reissusta palattuamme mulla piti olla neljän päivän työputki edessä, mutta ikävä kyllä sairastuin juuri sopivasti viikonlopuksi. V pääsi tänä viikonloppuna ensimmäisille lomilleen armeijasta, joten olisi ollut kiva puuhailla vaikka mitä yhdessä, mutta kipeänä oli hieman voimaton olo. No onni onnettomuudessa, saatiinpahan ainakin viettää rutkasti aikaa yhdessä sänkyyn hautautuneina, leffoja ja sarjoja katsellen sekä hyvästä ruoasta ja parhaasta (eli toistemme) seurasta nauttien. Tänään pääsin jo takaisin töiden pariin ja jouduin antamaan V:n palata takaisin inttiin, nyyh.

No, on siinä ainakin yksi hyvä puoli, että V on tällä hetkellä intissä. Nimittäin nyt mulla jää tai ainakin kaiken järjen mukaan pitäisi jäädä enemmän aikaa iltaisin, jonka voisin käyttää tehokkaasti vaikkapa postailemiseen. Saattaisin saada esimerkiksi kaikki nämä Magaluf-postaukset tämän kesän aikana ulos, kun normaalisti mulla on tupannut aina venyä matkapostauksien julkaiseminen ;-D Tosin yksi pieni muuttuja tässä hommassa saattaa silti olla, koska isukkini ilmoitti minulle muutama päivä sitten irtisanoneensa kotini laajakaistasopimuksen, joten internet-yhteyteni saattaa katketa hetkellä millä hyvänsä. Pitänee suunnata mokkulaostoksille pikimmiten..

Nyt reissujuttujen pariin!

001

Lähdimme matkaan n. kaksi viikkoa sitten tiistaiaamuyönä. En ollut nukkunut kyseisenä maanantai-tiistai välisenä yönä silmäystäkään, koska olin ajastanut teille silmät ristissä postauksia, siivonnut, pessyt pari koneellista pyykkiä, tyhjentänyt jääkaapin pilaantuvista elintarvikkeista, lakannut kynnet, käynyt suihkussa ja tehny viime hetken paniikkipakkailuja.

002

Lentokentälle saavuimme hyvissä ajoin, sanoisinko liian ajoin, koska saimme odotella melkein tunnin, että baggage-drop-tiskit edes aukesivat. No parempi olla ajoissa kuin myöhässä varsinkin, kun meitä oli lähdössä reissuun seitsemän hengen eläväinen tyttöporukka.

005

Kentällä haukattiin pikkusen aamupalaa nassuun ennen koneeseen nousua.

003

Koneeseen päästyämme nukahdin jo ennen koneen nousua ja nukuinkin melko sikeästi koko matkan. Heräsin matkan aikana vain muutaman kerran. Ensimmäisellä kerralla heräsin ystävieni kikatukseen, kun he nappailivat minusta kuvia ja videoita, koska näytin kuulemma pikkuvauvalta siinä tuhistessani ja toisella kerralla, kun lentoemäntä kiikutti eteeni kauan odotetun "brunch":in, joka sisälsikin vain kuivan pretzelin ja tuoremehun. Vaihdoimme konetta Berliinissä ja matka sujui kaikinpuolin ongelmitta.

Palman lentokentältä otimme kaksi taksia osoitteeseen, jonka olimme saaneet naiselta, jolta olimme vuokranneet kaksi asuntoa. Olimme koko matkan ajan pyöritelleet mielessämme kauhuskenaarioita, kuinka meille selviäisikin perillä, että meitä oltaisiin vain huijattu eikä todellisuudessa vuokraamiamme asuntoja olisi edes olemassa. Epäilykset nousivat kokonaan uusiin sfääreihin, kun taksit veivät meidän kerrassaan upean luksus hotellin pihaan. Hoimme ääneen, ettei tämä voisi olla oikea paikka ja että meitä on kusetettu. Jollain ihmeen kaupalla paikka oli kuin olikin oikea.

Tämä näkymä, joka toivotti meidän tervetulleeksi asuntojemme parvekkeelta sai nämä seitsemän neitiä kiljumaan yhteen ääneen kuin pienet porsaat. Näkymä oli täydellinen! Asuntomme, jotka olivat hyvin varustellut ja todella viihtyisät, sijaitsivat rannan parhaalla paikalla, Nikki Beach Magalufin naapurissa ja luksushotellissa. Ajattelin tehdä asunnoistamme sekä hotellistamme ihan oman postauksensa, jossa näette sitten enemmän kuvia!

015

040

Ensijärkytyksen ja -innostuksen jälkeen vedimme bikinit päälle ja suuntasimme hotellimme altaalle nauttimaan Magalufin polttavasta auringosta.

061

Iltakuuden maissa kaikkien masut alkoivat kurnia jo siihen malliin, että päätimme suunnata ruokaostoksille. Otimme bussin läheiseen Mercadona-supermarkettiin, jossa vierähtikin pieni tovi, kun pähkäilimme, mitä kaikkea ja kuinka paljon tarvitsemme tulevalle viikolle.

064

Ihan kiitettävästi ruokaa lähti mukaan, joten päätimme luovuttaa bussin suhteen ja tilata ihan suosiolla taksit takaisin hotellillemme.

055

066

Kauppareissun jälkeen aloimme laittautua iltaa varten. Valmistimme asunnollamme mojitoja ja haimme alakerran kaupasta jääkylmiä Breezereitä. Katselimme futispeliä, kuuntelimme musiikkia ja juttelimme pitkään, jonka jälkeen suuntasimme ulos tarkastamaan paikan baaritarjontaa. Ensimmäisenä iltana olimme kylläkin niin hukassa, ettemme koskaan edes löytäneet sille kadulle, jossa suurin osa Magalufin baareista sijaistee, muttei se menoa haitannut ja Magalufhan tunnetusti on Mallorcan bilekeskus, joten siellä ei kyllä ollut baareista pulaa! Voisin kirjoitella jossain postauksessa myös hieman tarkemmin Magalufin yöelämästä, jos sieltä ruudun toiselta puolen löytyy vaikkapa sellaisia, jotka ovat jo varanneet tai ovat suunnitelleet reissua Magalufiin.

Nyt kipin kapin nukkumaan, että jaksan käyttää huomisen vapaapäiväni tehokkaasti makaamalla auringossa koko päivän! ;-) Toivotaan, että säät suosisivat, sillä meillä oli siskoni kanssa vähän puhetta, että suuntaisimme ensimmäistä kertaa tänä kesänä Hietsuun ottamaan aurinkoa. Mutta saa nähdä onko siskosta huomenna mihinkään, kun sillä on takana tältä viikonlopulta 3 päivää armotonta reivaamista Summer Sound -festivaaleilla.

Kauniita unia!

1. Ihanaa! Matkakuulumisia onkin odotettu :p

2. Aiotko vastailla "Ruokaa ja ajatuksia inttileskeydestä" postauksen kommentteihin?

1. Luin kaikki kyseiseen postaukseen tulleet kommentit ajatuksella lävitse, mutta siellä oli niin paljon saman tyylisiä kommentteja, etten usko, että ainakaan jokaiseen erikseen vastailen.

3. Vitsi teillä on käynyt tuuri tuon hotellin kanssa :) innolla jään odottelemaan lisää matkapostauksia!

Huolehdithan omalta osaltasi, että blogin kommenttiboksi säilyy paikkana, jossa jokaisen on mukava vierailla. Kiitos positiivisesta kommentistasi!