6. toukokuuta 2015

Homma etenee

Heippa ihanat!

Ehkä muistattekin, että olen mukana Indiedaysin ja Lidlin yhteistyökampanjassa, jossa asetin itselleni tavoitteeksi kympin. Tavoitteenani on siis juosta 10 kilometriä 24.5. Helsingissä järjestettävässä Naisten Kymppi -tapahtumassa sekä vetää samaan päivään mennessä 10 leukaa. Tämä postaus on toinen osa kyseistä kampanjaa ja tässä olisi tarkoitus tarkastella, miten tavoite Kymppi edistyy.

IMG_6416

IMG_6531

IMG_6475

Ja hommahan etenee! Ei ehkä ihan niin vauhdikkaasti kuin olisin toivonut, mutta pienin askelin mennään kuitenkin koko ajan eteenpäin. Lähtötilanteeni juoksun suhteen oli se, että hölkkäsin säännöllisen epäsäännöllisesti (lähinnä aamuisin n. 2-4 kertaa viikossa) koiramme kanssa lähimaastossa. Nyt aamulenkkien kaveriksi on vakiutunut aina kerran tai kaksi kertaa viikossa juostava pidempi lenkki, jonka olen käynyt usein juoksemassa äitini kanssa Waidsee-tekojärven ympäri kiertävällä lenkkipolulla. Tänään itseasiassa saavutinkin yhden välitavoitteeni: juosta Waidsee ympäri 15 minuutissa. Aurinko paistoi siniseltä taivaalta ja fiilis oli todella hyvä, vaikka olinkin juoksemisen jälkeen ihan kuollut ja naamani taisi punoittaa vielä suihkunkin jälkeen. 

Minulle tosin meinasi käydä hieman köpelösti juoksutavoitteeni suhteen, kun 1.5. klikkasin itseni Naisten Kymppi -nettisivuille ilmoittaakseni itseni ja siskoni kyseiseen tapahtumaan ja huomasin ilmoittautumisen loppuneen 30.4. Ihanko oikeasti?! Sillä hetkellä taisi päästä sammakko jos toinenkin suusta, mutta en luopunut toivosta vaan pistin tapahtumakoordinaattorille sähköpostia jospa vielä mahtuisi mukaan ja sainkin todella nopeasti vastauksen, että jälki-ilmoittautuminen avataan 7.5. Huh! Huomenna olenkin sitten kärppänä liikenteessä heti ilmoittautumassa!

IMG_6546

Kampanjaan kuuluu minun lisäkseni viisi muuta bloggaajaa, joiden kanssa saimme sponsoriltamme Lidliltä Sportyfeel-tiimipaidat tuomaan lisäboostia treeneihimme. Muiden bloggaajien treenikuulumisia pääsette lukemaan kampanjasivuilta! Siellä voitte myös osallistua kilpailuun, jossa viisi onnekasta voittaa Sportyfeel-tuotekassin omien treeniensä tueksi.

IMG_6072

IMG_6118

Leuanvedoissa tapahtunut kehitys, vai pitäisikö sanoa kehittymättömyys, on ehtinyt aiheuttaa minulle jopa jo pienen pientä stressiäkin, haha! Olenhan kertonut, että olen kova tyttö stressaamaan... Tosiaan n. 1,5 kuukautta sitten lähtötilanne oli 5-6 leukaa. Hieman alle kuukausi sitten meni 7 leukaa ja tällä hetkellä saan sen 8 leukaa vedettyä jalat viimeisten kohdalla vimmatusti sätkien ja potkien. Buu! Minulla ei ole aavistustakaan, mistä repisin voimia vielä niihin viimeiseen kahteen, jotta tulisi se kymppi täyteen, kun kahdeksankin tuntuu jo pahalta. No onneksi tässä on vielä reilu kaksi viikkoa aikaa antaa onnelle mahdollisuus.

Eilen illalla tein itseasiassa kuntosalilla sopimuksen erään minua reippaasti vanhemman miehen kanssa, jolla on aivan tajuton kehonhallinta ja joka vetelee salilla aina mitä erikoisempia leuanvetoja ja muita liikkeitä, että hän rupeaa tästä lähtien joka kerta kun törmäämme salilla (eli lähes päivittäin) antamaan minulle uuden vinkin leuanvetoon. Sopii minulle! Itse olen treenannut leuanvetoja mm. tekemällä aina käsipäivänä 3-4 sarjaa, joissa vedän maksimit leuoissa, ottamalla leuanvetoihin mukaan lisäpainoja sekä tehnyt leukoja erilaisilla tangoilla sekä otteilla. Kävimme myös yhtenä viikonloppuna perheeni kanssa seinäkiipeilemässä, joka on myöskin todella hyvää treeniä leuanvetoja varten.

IMG_6386

Sain myös reilu kolme viikkoa sitten postipaketin Suomesta, josta paljastui Lidlin Sportyfeel-tuotteita treenieni tueksi. Saksan Lidlissä ei valitettavasti myydä Sportyfeel-tuotteita, joten poikaystäväni kävi shoppailemassa minulle parit protskupatukat, -jauheet ja -juomat ja laittoi ne tulemaan tänne Saksaan.

IMG_6369

Omia lemppareitani Sportyfeel-tuoteperheestä ovat nämä  n. 60 gramman proteiinipatukat, jotka sisältävät jopa 22-25 grammaa proteiinia! Valitettavasti kaupasta ei ollut juuri sinä päivänä, kun V siellä shoppaili, löytynyt lempimakujani lakritsaa ja karamellia, mutta esimerkiksi tuo mansikka, johon ei ole lisätty sokeria sekä tuplasuklaa, joka on sekä laktoositon että gluteeniton, ovat superhyviä!

IMG_6382

IMG_6380

Proteiinipatukat ovat minulle harvinaista herkkua, koska normaalisti herkuttelen vain noin kerran viikossa. Näitä olen kuitenkin vedellyt hyvällä omatunnolla esimerkiksi palkitakseni itseni hyvän treenin päätteeksi, eväänä työkiireiden lomassa tai makeanhimossa.

IMG_6365

Paketista löytyi myös Whey Pro+ -annospusseja, suklaaproteiinivanukasta sekä palautusjuomia. Näitä tuotteita voi nauttia ihan sellaisenaan tai sitten niitä voi käyttää esimerkiksi leivontaan.

IMG_6398

Proteiini banaaniletut
♥ 1 iso, kypsä banaani
♥ 2 kananmunaa
♥ Lidl Sportyfeel Whey Pro+ vanilija -annospussi

Vinkki: tarjoile Lidl Deli pensasmustikoiden, banaaniviipaleiden ja kookoshiutaleiden kera.

IMG_6660

Minttusuklaa-banaanijäätelö
♥ 2 viipaloitua, jäädytettyä banaania
♥ 1 avokado
♥ Lidl Sportyfeel Whey Pro+ minttusuklaa -annospussi

Vinkki: suklaisemman maun saat aikaan lisäämällä seokseen esimerkiksi raakasuklaata tai kaakaonibsejä.

IMG_5523

Lisäksi treenien tueksi olen saanut Lidlin Deli puolen marjoja, joilla olen herkutellut ihan sellaisenaan, lisännyt niitä lisukkeeksi esimerkiksi aamupuuroihini ja valmistanut niistä jäätelöä sekä smoothieita.

IMG_5668

Marjasmoothie
♥ pieni purkki maitorahkaa
♥ Lidl Deli pensasmustikoita
♥ Lidl Deli vadelmia
♥ soijamaitoa
1 kypsä banaani

IMG_6614

Mustikka-banaanijäätelö
♥ 1 viipaloitu, jäädytetty banaani
♥ pakastemustikoita
♥ Lidl Deli pensasmustikoita

IMG_6512

IMG_6542

IMG_6563

IMG_6570

PS. Jos jollakulla siellä ruudun toisella puolella on tämän päivän hyvä teko vielä tekemättä, niin nyt teillä on mahdollisuus suorittaa se klikkaamalla itsenne tästä linkistä osoitteeseen hyviatekoja.fi ja äänestämällä siellä "HAC Junior Elite kohti kultaista EM-unelmaa" -hanketta. Kyseessä on kilpacheerleadingin tyttöjen juniorijoukkue, jossa minäkin olen kilpacheerleadingia nuorempana harrastanut, joka on lähdössä ensi kesänä tavoittelemaan kirkkainta mitalia EM-kilpailuihin Sloveniaan. He hakevat hankkeen kautta rahoitusta kisamatkalleen. Koin tehtäväkseni kertoa tästä asiasta, koska olen itse harrastanut kilpacheerleadingia kuusi vuotta ja kilpaillut SM-, PM-, EM- ja MM-kilpailuissa ja samalla joutunut kuitenkin "vääntämään kättä" vanhempieni kanssa kisamatkojen rahoittamisesta. Moni onkin täällä blogissa ihmetellyt, että miksei minulla ole ajokorttia - tässä syy: valitsin ajokortin sijaan, että vanhempani kustantaisivat viimeisen kilpacheerleading harrastusvuoteni. Kilpacheerleading on lajina sen verran uusi, että sen toimintaa ei tueta samalla tavoin kuin monia muita lajeja, siksi äänenne tulee tarpeeseen tälle huipputaitavalle joukkueelle!

34 kommenttia:

  1. Wautsi, tuli omat voimistelukokemukset mieleen kun näin tuon sun rengashypyn ja käsilläseisonta kuvan. Kaikki tämmöset notkeus akrobaatti harrastukset on niin naisellisia ja kauniita ihan vaan seurata sivusta vaikkei itse enää harrastaiskaan :)

    VastaaPoista
  2. Vautsi noi sun käsivarret, oikeasti! Varsinkin tuossa kiipeilykuvassa näkyy kunnolla käsivarsi- ja selkälihakset. Upeaa! Oletko tarkoituksella treenannut yläkroppaa enemmän vai johtuuko se cheerleadingharrastuksestasi, että yläkroppasi on noin voimakkaan näköinen? Nykyään tuntuu enemmänkin siltä, että nuoret naiset haluavat vain pepun ja ehkä myös vatsan olevan lihaksikkaat, mutta käsivarret saisivat olla tikut, etteivät vain olisi "miehekkäät". Huoh, sanon minä! :'D Ja olet myös todella notkea, ainakin minuun verrattuna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :) En treenaa yläkroppaa enemmän vaan luulen sen johtuvan ihan vain geeneistä.

      Poista
  3. Miksi nuo tissit pitää olla tolla tavalla "puristuksissa"?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Urheilurintaliivien on hyvä olla tarpeeksi napakat, jotta ne tukevat rintoja urheillessa.

      Poista
  4. Vau! Oot kerrassaan upeen näkönen mimmi treenatun vartalos kanssa!:) tuli muuten semmonen tässä mieleen että mitä mieltä olet ihmisistä jotka ei urheile(käy salilla, harrasta jtn ym.) ollenkaan? Tottakai se on jokaisen oma asia mutta tuntuu ainaki mun mielestä hassulta että joku pystyy olemaan urheilematta.. Siitä saa kuitenki niin paljon psyykkisesti ja fyysisesti!:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia kovasti <3 Kuten sanoit, se on jokaisen oma asia. Mielestäni kuitenkin ihan terveyden takia olisi hyvä harrastaa edes silloin tällöin liikuntaa, jossa tulee hiki pintaan. Hyötyliikuntaa unohtamatta!

      Poista
  5. Mikä kroppa!! #goals <3 inspaat kyllä ihan kympillä itseäkin salille hikoamaan! Oon muuten tykännyt ihan valtavasti niistä sun fitnes friday postauksista, toivottavasti niitä tulee jatkossakin :) Tsemiä viimesille parille viikolle ton leuanvedon suhteen, you can do it!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihana <3 Huippua kuulla! :) Tarkoitus olisi jatkaa niiden tekemistä, mutta kuntosalilla kuvaaminen tuntuu hieman kiusalliselta.. :-D Täytyy keksiä jotain koti- tai ulkotreenejä tai sitten rohkaistua siellä kuntosalilla :)

      Poista
  6. Wäää mitä tossa yhen.kuvan vihreässä smoothiessa on!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä on avokadoa, kiiviä, ananasta, pinaattia, banaania ja vettä :)

      Poista
  7. Ihana anni!! Kiitos noista lidlin "reseptivinkeistä"!! :)<3 saanko kysyä että teetkö ton jäätelon niin että laitat blenderiin vai..? En ole ikinä tehnyt, niin ajattelin varmistaa..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiva kuulla, että tykkäsit! Mä yleensä pistän ainekset sekaisin sauvasekoittimella, koska en ole varma jaksaisiko blenderi pyörittää seosta vai menisikö se tukkoon! :-D

      Poista
    2. Ite oon miettiny kanssa samaa että millä ihmeellä saat jäiset hedelmät ja marjat sekaisin ilman runsasta nestettä koska tosiaan blenderin ne tukkii, joten kokeillaanpa seuraavan kerran sitten sauvasekotinta!:)

      Poista
    3. Ja toinen vinkki on ottaa banaanit n. 30 minuuttia ennen sulamaan, jotta ne ehtii pikkusen sulaa ja ns. nesteytyä, jolloin ne on helpompi saada sauvasekoittimella sekaisin! :)

      Poista
  8. Kiitos tästä motivoivasta postauksesta! <3

    Voisitko mitenkään tehdä postausta helteeseen sopivista asukokonaisuuksista? Lomamatka tulossa ja mulla ei ole mitään ideaa, miten sinne pukeutua. Tee vaikka kollaasi omista hellevaatteistasi tai että mitä aiot kesällä käyttää :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, jos sait tästä motivaatiota! :) Minun suurin osa kesävaatteistani on tällä hetkellä Suomessa, mutta ehkäpä onnistuisi kollaasien muodossa. Täytyy katsoa, miten aika riittää!

      Poista
  9. Saako sua tulla moikkaamaan, jos näen sut siellä Naisten Kympissä? :)

    / Heidi

    VastaaPoista
  10. Upeita kuvia, näytät olevan niin hyvässä kunnossa että huhhuh! :D Tulee paljon motivaatiota omaankin kuntoiluun ja liikkumiseen, vaikka itse en ikipäivänä jaksaisi paneutua samanlaisella tarmokkuudella kuin sä. Vaikka tyhmä ajattelutapa sinäänsä, sillä itselleenhän siinä hyvää tekee, se vaan on niin kovin rankkaa että liian helposti menen aina helpomman kautta. Olisipa mullakin tuollaiset lenkkimaastot! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia <3 Aloittaminen on aina vaikeaa, mutta sitten kun siitä tulee elämäntapa, ei sitä enää edes ajattele! :) Harmittaa kyllä, että joudun näistä maisemista luopumaan :'(

      Poista
  11. Häkellyin loppupäiväksi ettei sporty feel-tuotteita myydä Saksan Lidl:ssä :D aivot on niib jumissa lukemisesta että siitäki hämmenty XD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha ihana! Saksassa ei ole levinnyt tuo fitnessbuumi vielä niin pitkälle ;-D Sportyfeel-tuotteet ovat valmistettu Suomessa! :)

      Poista
    2. No se sitten kertoo jotakin:)

      Poista
  12. Miten selviät noin pitkien hiusten kanssa urheillessa? :D alkavatko olla tiellä yms? itselläni alkaa olla pian yhtä pitkät hiukset kuin sinulla ja tuntuvat olevan haitolla, mutta kun sinäkin tunnut pärjäävän niin jospa minäkin :) pesetkö hiukset joka treenin jälkeen kauttaaltaan vai joskus vain osittain? Näistä voisi ehkä olla jossain postauksessakin, sillä hiuksesi ovat epätavallisen pitkät ja siksi niistä on kiva lukea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Määkin haluaisin lukea hiuspostausta. Muutakin juttua siis tooodella pitkistä ja paksuista hiuksista kuin mitä shampoota käytät! Just tuollain että mitä kivaa ja mitä huonoa pitkissä hiuksissa on :) ja muutenkin hiusten hoidosta toki vois samassa postauksessa olla. Ja mitä mieltä muut ihmiset on sun hiuksista :) ku varmasti oot kehujen lisäksi kuullut jotain negatiivistakin juttua sun hiuksista.

      Poista
    2. Eipä oikeastaan ole olleet tiellä - ja jos ovat, niin kietaisen ne nutturalle! :) Hiuspostausta on toivottu, joten eiköhän sellainen laiteta tuloilleen!

      Poista
    3. Ja nyt unohdin tyylikkäästi vastata kysymyksiin! :-D Eli en pese joka treenin jälkeen. Pesen hiuksenin n. joka toinen päivä, ihan tarpeesta riippuen! :)

      Poista
  13. Niin upeita nuo järvellä otetut kuvat! Ihania ja vitsi olet kyllä upeassa kunnossa :>

    VastaaPoista
  14. Mitä/mikä on ostoslistalla nyt seuraavaks :) tee kollaasi jos jaksat :)

    VastaaPoista

Huolehdithan omalta osaltasi, että blogin kommenttiboksi säilyy paikkana, jossa jokaisen on mukava vierailla. Kiitos positiivisesta kommentistasi!