21. elokuuta 2015

Long time no Fitness Friday

Hyvää huomenta ja huippua Fitness Fridayta pitkästä aikaa muruset!

Fitness Friday -postaukset ovat olleet kesän ajan tauolla, mutta näin syksyn tullen treenimotivaatiollani on ollut tapana kasvaa entisestään ja näin ollen uskon, että halu kirjoitella enemmän treenijuttujakin kasvaa. Tänä kesänä olen treenannut hieman aikaisempaa mukavuudenhaluisemmin, enkä ole ottanut turhia paineita treenaamisesta vaan olen nauttinut kesästä, käynyt ulkona juhlimassa ystävieni kanssa, herkutellut, jos on tehnyt mieli ja skipannut treenin töiden jälkeen, jos olen ollut aivan poikki. Käyn edelleen n. 5-6 kertaa viikossa kuntosalilla tekemässä voimatreeniä, mutta esimerkiksi aerobinen on jäänyt kesän aikana aivan minimiin. En ole itseasiassa tainnut juosta koko kesänä kuin ihan muutaman lyhyen n. 15-20 minuutin lenkin. Saksan reissulla tuli tosin myös käytyä pariin otteeseen lenkillä, koska siellä se ympäristö vaan on jotain niin mieletöntä, että se saa lenkkeilynkin tuntumaan mielekkäältä.

Vaikka olenkin löysännyt nyörejä kesän ajaksi, ei kropassani ole tapahtunut sen kummempia muutoksia. Toki lenkkeilyn lopettamisen jälkeen kurvit ovat saaneet sitä luonnollista pehmeyttään takaisin, eikä jokainen lihas erotu ihan yhtä selvästi, mutta voinpahan ainakin sanoa, että olen nauttinut kesästä täysillä ja viihdyn myös naisellisemmassa vartalossani. Syksyllä ja talvella on kuitenkin taas aikaa treenata niin paljon kuin sielu sietää, kun ulkona on kylmää, märkää ja pimeää. 

Nyt aionkin nauttia vielä tästä viimeisestä viikonlopusta ennen kouluni alkamista sekä viimeisistä helteistä ennen syksyn tuloa! Huomenna suunnataankin ystävieni kanssa Blockfesteille Tampereelle, jonne on luvattu täyttä aurinkoa ja + 26 astetta lämmintä - niin huippua!

IMG_3768

shaker fitnessguru.com (gift)

IMG_3777

workout log fitnessguru.com (gift)


Sain Fitnessguru.com-verkkokaupalta paketin tulevan syksyn treenien tueksi. Paketista löytyi mm. vaaleanpunainen treenipäiväkirja. Suunnittelin aloittavani kirjaamaan tähän treenejäni heti syyskuun alusta, kun olen muuttanut Vaasaan ja aloittanut treenaamaan uudella kuntosalillani. Tämän avulla voi seurata kehitystä ja suunnitella tulevia treenejä. Minulla ei ole aiemmin ollut treenipäiväkirjaa kuntosalitreenin yhteydessä, mutta telinevoimistelu- ja kilpacheerleadingaikoina niitä on tullut raapusteltua useampiakin.

IMG_4050

One PWO fitnessguru.com (gift)

Paketista löytyi myös omenanmakuista pre-workout jauhetta, joka sisältää mm. BCAA, beta-alaniinia ja kreatiinia. Jauhe on tarkoitettu veteen sekoitettavaksi ja nautittavaksi n. 30 minuuttia ennen treenin aloittamista. Tämä purnukka antaa lisätehoa, voimaa ja jaksamista treenin ajaksi.

IMG_2324

IMG_3786

IMG_3797

Olen innostunut treenaamaan yhä useammin oman kehoni painolla tekemällä erilaisia liikkeitä esimerkiksi rekillä. Kuntosalilleni, Kunto Salukselle, tulikin juuri kesän alussa uudet rekit, jotka ovat tuoneet huippuhyvän lisän treeneihini. Hyviä liikkeitä rekillä ovat mm. leuanvedot erilaisin ottein ja jalannostot erilaisin variaatioin.

IMG_2326

IMG_8773

Toinen tämän kesän treenilempparini ovat hypyt erilaisille korokkeille tai korokkeilta alas. Saluksella on monessa eri koossa korokkeita, joita voi hyödyntää erilaisissa hyppytreeneissä. Hyppytreeni on todella tehokasta treeniä koko vartalolle ja erityisesti jaloille ja pepulle.

IMG_3813

IMG_3833

IMG_3819

Oma lempiliikkeeni hyppytreenissä on syväkyykystä hyppy 50 cm korokkeelle ja syväkyykky korokkeen päällä -sarja. Tämä saa sykkeet korkealle ja reidet sekä pepun pumppiin!

IMG_3839

IMG_3856

IMG_2323

IMG_4031

One Casein fitnessguru.com (gift)

IMG_4032

Suklaa-proteiinipannarit

3 kananmunaa
1 banaani
1 kauhallinen Fitnessguru One Casein Double Rich Protein -proteiinijauhetta

IMG_3867

Treenin jälkeen palautumiseen sopii täydellisesti Fitnessgurun one casein, joka on valmistettu korkealaatuisesti kaseiiniproteiinista. Kaseiiniproteiini imeytyy hitaasti, joten se tarjoaa lihaksille aminohappoja tasaisesti ja näin ollen tukee lihaspalautumista sekä kasvattaa lihasta. One Casein -proteiinijauhetta voi sekoittaa veteen tai maitoon ja nauttia sheikkeristä sellaisenaan tai sitten sitä voi käyttää esimerkiksi leivonnassa tai puuron seassa.

Hyvää viikonloppua ja treeni-iloa!

(Postaus toteutettu yhteistyössä Kunto Salus kanssa.)

35 kommenttia:

  1. Jee, näitä postauksia on ollut ikävä! :) Ihanaa, kun otat ihan itse liikkeistäkin kuvia ja kuvaat siellä salillakin, kun monet vaan selittää mitä tekee eikä niistä aina ymmärrä :/

    essi-bltn.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten mukava kuulla! :) Ymmärrän kyllä, miksei monet kuvaa salilla, koska minustakin se on hieman "noloa" :-D Mutta kyllä se menee silloin, kun salilla on hiljaisempaa esim. aikaisin aamulla tai myöhään illalla :)

      Poista
  2. Treenaatko hirveesti pakaroita, kun sulla ei oo kyllä peppua nimeksikään? Eikä kyllä oikein muitakaan muotoja, vaikka lihaksikas kroppa onkin, en sitä sano.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikävä kuulla! Joo treenaan peppua ja jalkoja pari kertaa viikossa :)

      Poista
    2. Täh, no onhan Annilla peppua! Ainakin mun mielestä. Ei kaikilla tarvitse olla iso peppu. Ja Annilla on ylävartalo aika lihaksikas ja varmaan rasvatkin sijoittuu enemmän sinne yläkroppaan (rintoihin), niin ne jalat ja peppu saattaa siksikin näyttää pienemmiltä + olisi aika kovan työn takana kasvattaa valtava peppu pelkästään lihaksesta :D

      Oot Anni upea! :) Mutta miksi oot poistanut sun useita kuvia instasta? Kun katselin sun vanhoja "instapostauksia", niin näin niissä useita sellaisia kuvia jotka ei oo enää sun instassa ;o

      Poista
    3. Nää alkaa oikeasti jo huvittaa kuin Anni saat kommenttia sun "muodottomasta" vartalosta miltei jokaisen postauksen kommenttiboxissa :-D viimeks treenasit muodot pois vyötäröstä ja nyt et treenaa persettä?? mistä nää anonyymit keksii nämä...

      Tsemppiä Anni ilkeiden kommenttien kestämiseen♥

      Poista
    4. Sitten kun ei enää pysty istumaan, niin takapuolessa on jotain vialla. Oikeasti hei!

      Poista
    5. Anonyymi 11.43 - Kiitos paljon! Ja siksi, että niitä alkaa olla siellä jo sen verran paljon (melkein tuhat!), että ajattelin hieman karsia vanhoja pois :)

      vilma - Kiitos kovasti tsempistä, se tulee toisinaan tarpeeseen! :-D <3

      Anonyymi 18.17 - No just näin! ;-)

      Poista
  3. Joko tiiät millä salilla alat Vaasassa käymään? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kumpi easy fit? :D

      Poista
    2. Suosittelisin Wasa Sports Clubia :) On varmasti aika kallis hinta, mutta sali on tosi iso ja monipuolinen. Lisäksi se on ihan yliopiston vieressä! Tietääkseni samalla kortilla pääsee myös Lady Linelle, jos haluaa välillä treenata pienemmällä salilla vain naisten kesken :) En omista korttia sinne, joten en tiedä kuukausihintaa, mutta olen käynyt siellä useampaan otteeseen ja suosittelen kyllä!

      Poista
  4. Kaseiini on huono palautusjuoma just tuon hitaan imeytymisen takia. Treenin jälkeen olis optimaalisinta ottaa nopeasti imeytyvää prodea (ja hiilaria), jotta palautuminen lähtis mahd. nopeasti käyntiin:) Kaseiini on ns yöproteiini, jota on hyvä käyttää esim välipalana tai nimenomaan illalla ennen nukkumaanmenoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse treenaan melkein aina iltamyöhään, joten siksi tämä on minulle juuri sopiva palautukseen, mutta toki syön aina muutakin treenin jälkeen, jotta nälkä lähtee :)

      Poista
  5. Tervetuloa Vaasaan! Missä päin Vaasaa teillä on asunto ja miksette ostaneet asuntoa, vaan vuokraatte? Oon käsittänyt, että teillä ei olisi rahahuolia. :-)

    Ja tiedän kyllä, että kateus ei kannata, mutta tunnen kyllä silti joka kerta hieman kateuden pistoksia tuosta sun kropasta (ja hiuksista ja kasvoista ja ja ja...). Pitää vain ahkerasti treenata, niin ehkä mullakin joku päivä on kroppa josta voin olla ylpeä, vaikka nytkin toki ihan tyytyväinen olenkin. Vielä kun saisi hieman enemmän lihaksia esiin ja muutenkin kroppaa timmimmäksi, niin olisi kyllä hienoa. Mulla vain häiritsee kun mulla lähtee heti jos alan rasvaa polttamaan, niin yläkropasta kaikki rasvat pois. Alakroppa on silloin hyvännäköinen (=peppu ja reidet tikissä), mutta yläkroppa luisevan ja kuihtuneen näköinen. Äh, kunpa saisi olla naiselliset kurvit, mutta silti samalla olla selkeästi erottuvat lihakset ja timmi kroppa. ;-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiven heiton päässä keskustasta :) Ja ei minulla opiskelijana ole varaa omaan asuntoon.

      Ei kannata kadehtia vaan mielummin kanavoida se energia vaikkapa motivoitumiseen ja treenata haluamansa kropan eteen! :) Myös täällä kamppaillaan tuon ainaisen ongelman kanssa: sixpack vai isot rinnat - niin se vain on, että harvalta löytyy molemmat, haha :-D

      Poista
    2. Miks pitäs olla isot rinnat ?xDdd

      Poista
    3. Minultakin usein kysytään miksen osta asuntoa.. Myöskin nuori opiskelija olen. Ihmettelen sitä kun ei meillä poikaystävän kanssa ole autoonkaan varaa. Sen verran että saamme ruokaa ja katon pään päälle. On järjetöntä säästää ennenkuin on säännölliset tulot, vielä järjettömämpää ottaa lainaa. Siksi uskon että on epätodennäköistä että lainaa edes myönnettäisiin. Asuntovelka voi olla monenkymmenen vuoden sitoumus, vähänkuin naimisiin menisit asuntosi kanssa, musta tuntuisi. Se on joka tapauksessa yksi merkittävimpiä taloudellisia päätöksiä elämässä.
      Asuntolaina pitäisi pystyä suhteuttamaan omiin tuloihin, ja takaisinmaksuun pitäis olla joku realistinen suunnitelma. Tuikitavallisen päätoimisen opiskelijan talouteen se on mahdotonta. Jos joku päätoiminen alle 25-v opiskelija on ostanut itse itselleen asunnon, on hänen täytynyt saada jonkinsortin lottovoitto tai perintö. Jos joku omalla kokemuksellaan voi väitteen kumota niin saa kertoa niin otan neuvosta vaarin.

      Poista
    4. Anonyymi 22.43 - Tässä nyt esimerkkinä ns. "ääripäät" :-) Rinnat löytyy jokaiselta naiselta, oli rasvaprosentti mikä tahansa, mutta jos haluaa muodokkaat rinnat, tulee rasvaprosentin olla hieman korkeampi.

      Anonyymi 23.04 - Samoilla linjoilla kanssasi! :)

      Poista
  6. Mikset oo ikinä harkinnut värjääväs tummia hiuksia? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska minun luonnollinen värini on vaalea ja viihdyn siinä :) En myöskään jaksaisi aina värjätä tyveä piiloon.

      Poista
  7. Hei tästäpä sai taas muutaman lisävinkin omaan treeniin! Vanhoja tuttuja liikkeitä, mitta jotenkin vaan jääneet pois treenistä! Aika siis palauttaa ne takaisin ;D ja olet Anni kyllä upea ja naisellinen kroppasi kanssa! Don't let anybody tell you otherwise! :)

    VastaaPoista
  8. Mietinkin mihin nämä postaukset ovat kadonneet ja ihanaa jos näitä alkaa taas ilmestymään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että olet tykännyt! Kokeillaan, jos syksyllä riittäisi inspiraatio tehdä näitä vähän useammin :)

      Poista
  9. Ompas tähän postaukseen tullut ikäviä kommentteja. Tässä yksi mukava: sulla on aivan uskomattoman kauniit hiukset ja kasvot sekä ihailtavan kroppa! Ihanaa, että tulee taas fitness friday postauksia, näitä on ollut ikävä :) Tsemppiä Vaasaan! :)

    VastaaPoista
  10. Saisit kirjotella useamminkin urheilupostauksia, nää on parhaita! Käyn usein sun instagramia kyyläämässä ja ihailen sun treenikuvia, ne on tosi motivoivia, hah:D Tee joskus postaus sun kaikista treenivaatteista!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiva kuulla! Toi voisi olla kyllä ihan hyvä postausidea, tai sitten alan toteutella useammin treenivaate-asukuvapostauksia, joiden yhteydessä niitä näkee :)

      Poista
  11. Oon vähän kärsimätön ehkä, mutta aiotko tehdä sitä luomipostausta enää? Ja ootko aatellut kirjoittaa mitään ''syvällisempää'' tai mielipidepostausta? Kun on lähes vaan näitä yhteistyöpostauksii ja niin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aion tehdä :) Ja toki tarkoituksenani olisi toisinaan tehdä myös hieman "pintaa syvemmältä" koskettavia postauksia, mutta tälläkin hetkellä niin paljon postauksia rästissä tekemättä, ettei ole ollut aikaa suunnitella mitään muuta tai uutta :s

      Poista
  12. Paljonko te maksatte Vaasassa vuokraa? Ja jääkö teillä rahaa säästöön? Mitä varten te säästätte? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 690 €/kk on vuokra. Vielä ei olla ehditty täyttä kuukautta täällä asua, joten en osaa sanoa jääkö rahaa säästöön. Ja tällä hetkellä emme taida säästää mitään tiettyä kohdetta varten vaan ihan vaan elämää varten! :-D

      Poista
  13. Hei ! Ootko käyttäny tota treenivihkoa ja onko ollu sun mielestä tarpeellinen ja hyvä ? :)

    VastaaPoista

Huolehdithan omalta osaltasi, että blogin kommenttiboksi säilyy paikkana, jossa jokaisen on mukava vierailla. Kiitos positiivisesta kommentistasi!