14. huhtikuuta 2016

Koh Phi Phi

Moi murut!

Thaimaan postauksista viimeisimpänä, muttei vähäisimpänä olisi vuorossa vähän juttua ja kuvia kahden yön, kolmen päivän reissulta Koh Phi Phi -saarelle.

Lähtöaamuna jouduimme heräämään kukon laulun aikaan, sillä laiva lähti satamasta jo aamukahdeksan maissa. Odotellessamme taksia satamaan matkaseurueemme hoitelikin vielä keskenjääneitä aamuaskareita, kuten esimerkiksi hampaiden pesua, kulmakarvojen nyppimistä, aurinkorasvan levittämistä, säärien sheivaamista, ripsivärin sutimista ja aamupalan syömistä. Uskon näyn olleen hyvinkin huvittava ohikulkijoiden mielestä. Bongatkaa ylläolevasta kuvasta: hampaiden pesijä, säärien sheivaaja ja kulmakarvojen nyppijä.

Laivaan päästyämme valtasimme heti ensi töiksemme auringonottokannen ja otimme siellä aurinkoa (lue: nukuimme) koko n. 2 tunnin matkan Phuketista Phi Phille.

Phi Phin satamaan saavuttuamme ensimmäinen asia, joka vangitsi katseeni oli turkoosissa meressä keinuvat pitkähäntäveneet, joiden keulaan kiinnitetyt värikkäät koristeet heiluivat kevyessä tuulenvireessä. Näky oli hyvin idyllinen ja juuri sellainen kuin olin kuvitellutkin.

Viimeistään siiryttyämme satamasta syvemmälle kaupunkiin olin täysin varma, että tulisin pitämään Phi Phistä ihan tajuttomasti, ja niin kävikin! Phi Phi oli mielestäni jotenkin todella  sympaattinen. Pienet mutkittelevat kadut, kunnollisten teiden ja ajoneuvojen puuttuminen, valtava määrä houkuttelevia ravintoloita, turkoosi meri ja valkoiset hiekkarannat, pitkähäntäveneet, reppureissaajat ja nuoret ihmiset sekä pool partyt ja vilkas yöelämä tekivät saaresta ihan huipun!

Me yövyimme reissun ajan The Rock Backpacker -hostellissa, jossa puolet porukasta nukkuivat reppureissaaja tyylisesti dormissa ja minä ja siskoni kahden hengen huoneessa, jotta saisimme koko seurueen arvotavarat lukkojen taakse. Yhden yön hinta tässä hostellissa oli hieman alle 10 euroa.

Vietyämme tavaramme hostelliin suuntasimme lähirannalle ja aloimme virittäytyä iltapäivän pool partyja varten tunnelmaan.

Vietettyämme aamupäivän rannalla oli aika palata hostellille hieman ehostautumaan ennen pool partyja. Päälle pääsivät uudet lempparibikinini, jonka alaosa on ostettu viime kesänä H&M:stä, mutta jonka yläosan löysin nyt Thaimaan reissulta.

Phi Phillä järjestetään useana eri päivänä pool partyja, jotka alkavat usein aikaisin iltapäivällä ja loppuvat iltakahdeksan maissa, minkä jälkeen usein on tarkoituksena jatkaa iltaa rantabaareissa. Omalla kohdallani aurinko, alkoholi ja allasbileet veivät kyllä kaikki mehut, eikä minusta ollut enää illallisen jälkeen lähtemään uuteen nousuun vaan jäin hostelliin nukkumaan muiden lähtiessä jatkamaan iltaa rantabaareihin.

IMG_1257 (1)

IMG_1353 kopio

Toisena päivänä vuokrasimme oman pitkähäntäveneen kuskin kera ja lähdimme kiertelemään lähisaaria ja rantoja viiden tunnin päiväreissulle. Reissun aikana pysähdyimme mm. Monkey Beachille, jossa pääsimme syöttämään ja uimaan apinoiden kanssa sekä Maya Baylle snorklaamaan. Maisemat tuolla olivat huikeita ja vesi ihan tajuttoman turkoosia!

IMG_1383 (2)

IMG_1412 (1)

IMG_1406 (1)

Illalla kiipesimme Phi Phi view pointille katsomaan auringonlaskua. Kyseiselle view pointille pääsee joko pidempää (lue: todella pitkää!) tietä/polkua pitkin taikka hieman lyhyempää reittiä rappusia pitkin. Me onnistuimme vahingossa valitsemaan tämän tie/polku-reitin, vaikka tarkoituksenamme oli mennä rappusia pitkin, joten matkaan meni lähemmäs tunti ja olimme aivan hiestä läpimärkiä huipulle päästyämme. No ainakin tuli hyvä treeni siinä samalla vedettyä, haha! Ja näkymät huipulta olivat onneksi näkemisen arvoiset. Alaspäin mennessä valitsimme sitten rappuset.

Palauduttuamme view point -reissulta lähdimme viettämään iltaa rantabaareihin, joissa järjestettiin alkuillasta mageita tulishow'ta. Yöllä rannalla tanssiessa olisi voinut kuvitella merituulen hieman viilentävän meininkiä, mutta päinvastoin en ole varmaan koko elämäni aikana hikoillut yhtä paljon kuin siellä tanssiessani. Taisimmekin näyttää kaikki aamuyöllä hostellille palattuamme uitetuilta koirilta, mutta pääasia on, että oli hauskaa!

Kolmantena ja viimeisenä aamuna koko seurue poti joko väsymystä tai krapulaa, joten nukuimme pitkään, kävimme syömässä herkkuaamiaisen ja menimme rannalle jatkamaan lyhyeksi jääneitä unia ennen satamaan ja "kotiin" lähtöä.

Paluumatkalla istuimme kaikki aurinkokannella, kuuntelimme ihanaa musiikkia ja nautimme auringosta sekä virkistävästä tuulesta. Ah, kumpa pääsisin tuohon hetkeen just nyt! Onneksi enää muutama viikko kouluhommia ja sitten alkaakin jo kesäloma. Vielä kun saisi sen kesätyöpaikan jostain napattua... Terkuin epätoivoinen.

Ihanaa loppuviikkoa teille kaikille, pus!

1. Ihanan aurinkoinen postaus!<3 Täällä on muuten toinen kesätyöpaikan suhteen epätoivoinen, stressasin asiasta jo tammikuussa ja nyt stressitaso asian suhteen on kasvanut jo ihan uusiin sfääreihin:-D Oikeesti tuntuu että kesä on ihan kohta ja mulla ei ole vieläkään duunia, ahdistaa!

1. Oi, kiitos! <3 Ja siis täällä täysin sama juttu, että työhakemuksia on lähetelty tammikuusta lähtien ihan ennätysmäärät, eikä vieläkään ole napannut! Blaah... :-(

2. Oooo lomakuume vaan kasvaa! Toi turkoosi vesi!!!! Ite lähihoitajana ja sairaanhoitajaopiskelijana ei pahemmin tarvi työpaikoista stressata :D

1. Hih, mäkin olisin jo valmis uuteen lomaan :-D Ja lucky you ;-)

3. Aivan ihania kuvia ja kivasti kirjoitettu teksti! :) toivotaan, että jostain löytyy sullekkin kesätyöpaikka!

4. Tosi kiva ja inspiroiva postaus! Sulla on jotenkin mielenkiintoinen tapa kirjoittaa, tekstiäsi lukee mielellään :) Kuvat on kauniita!

5. Etkö osaa ostaa oikean kokoista bikinien yläosaa?

1. Valitettavasti Thaimaassa suurin osa bikineistä oli one size -kokoa :-/ Ovathan nuo hieman napakat, mutta kyllä ne menee! :-)

6. Noi punaset bikinit ja bikinikuvat, huhhuh! :D

1. Mä olin etukäteen päättänyt ostavani reissusta punaiset bikiniliivit ja olin niin onnellinen nuo löytäessäni! :-D Kiitos <3

7. Hei Anni!
    Kiitos paljon postauksistasi ja kauniista kuvista. On ihanaa nähdä elämän kulkua toisella puolella maailmaa varsinkin, kun itselläni ei koskaan ole ollut mahdollista matkustaa mihinkään.
    Olisin tosi onnellinen, jos tekisit videopostauksen! Kiitos jo etukäteen.

Huolehdithan omalta osaltasi, että blogin kommenttiboksi säilyy paikkana, jossa jokaisen on mukava vierailla. Kiitos positiivisesta kommentistasi!