1. huhtikuuta 2016

Perjantain pepputreeni

Moi murut!

Mulla starttasi tänään pitkäviikonloppu, jonka en ehkä vielä kehtaa sanoa "tulevan tarpeeseen", sillä vastahan minä viime viikonloppuna palasin muutaman viikon lomalta, mutta kyllähän se silti joka tapauksessa hyvältä tuntuu! Pidennetylle viikonlopulle minulla ei ole vielä muita suunnitelmia kuin hoidella loman takia rästiin jääneitä kouluhommia, tavata ystäviä, nukkua oikein kunnon pitkiä yöunia, treenata salilla ja aloittaa kevään lenkkeilyt (aika alkaa vähän kiristelemään kesää varten) sekä tehdä valmiiksi Thaimaa-postauksia. Miltäs teidän viikonlopun suunnitelmat näyttävät?

Ajattelin perjantain ja perinteisen Fitness Fridayn johdosta jakaa pitkästä aikaa hieman treenivinkkejä, sillä innostuttiin eräs päivä Thaimaassa kuvaamaan siskoni kanssa jalkatreenin päätteeksi kuvaamaan muutamia treeniliikkeitä myös teille näytettäväksi. Kahden viikon lomani aikana Thaimaassa kävimme aina silloin tällöin treenailemassa siskoni taloyhtiön kuntosalilla, joka oli pieni ja vaatimaton, mutta jossa sai silti ihan kelpo treenin toteutettua hieman mielikuvitusta käyttämällä.

Pistoolikyykky

IMG_0936

IMG_0935

✔ 3 x 10/jalka


Sumokyykky + hyppy käsipainolla

IMG_1023

IMG_1028

✔ 3 x 10

Kyykky käsipainoilla

IMG_0998

IMG_0999

✔ 4 x 15

Syväkyykystä hyppy korokkeelle

IMG_0971

IMG_0972

✔ 3 x 10

Maastaveto käsipainoilla

IMG_0939

IMG_0940

✔ 4 x 15

Lantion nostot jalat korokkeella + käsipaino

IMG_0967

IMG_0969

✔ 4 x 15

Askelkyykky käsipainoilla

IMG_0945

IMG_0946

 3 x 15/jalka

Maastaveto alataljassa

IMG_0947

IMG_0949

✔ 4 x 10

Sivukyykky käsipainolla

IMG_0986

IMG_0987

✔ 3 x 10/jalka


Yhden jalan kyykky käsipainoilla

IMG_1035

IMG_1036

✔ 4 x 10/jalka

Voimavaaka käsipainolla

IMG_0993

IMG_0992

✔ 3 x 10/jalka

Lantionnosto kaverin painolla

IMG_0928

IMG_0927

✔ 4 x 10

IMG_1046

Minulla on itseasiassa tänään ohjelmassa juurikin pepputreeni perjantain kunniaksi, joten tänään salilla väännetään mm. tämän postauksen likkeitä. Noin yleisesti jalka- ja pepputreeneistäni: olen viimeisen n. puolen vuoden aikana panostanut kyseiseen osa-alueeseen aiempaa enemmän, ja mielestäni tuloksiakin on alkanut ainakin pikkusen näkymään. Nyt olen suunnitellut aloittavani kokeilemaan treeniohjelmaa, jossa jalkoja/peppua treenataan aina joka toisella treenikerralla. Tämä tarkottaisi omalla kohdallani esimerkiksi sitä, että treenaisin viisi kertaa viikossa kuntosalilla, joista kolmena kertana jalkoja/peppua ja kahtena muuna kertana toisella keskivartaloa ja toisella käsiä. Toki jalka-/pepputreenin yhteyteen voisi sitten halutessaan sisällyttää myös esimerkiksi keskivartalotreeniä, punnerruksia tms. Mutta pitää kokeilla ja katsoa, miltä tuntuu! 

PS. Mitäs tykkäsitte pitkästä aikaa treenipostauksesta?

Ihanaa alkavaa viikonloppua teille!

23 kommenttia:

  1. Mä alotin kanssa itse asiassa just tällä viikolla nyt vähän alakroppapainoitteisemman treenikierron. Eli kolme kertaa viikossa alakroppaa (takareidet, peppu, ja etureidet) ja sitte kaks kertaa viikossa yläkroppa (käsivarret+vatsat ja olkapäät+selkä+vatsat). Tuo kyllä ihan uudenlaista motivaatiota ku pistää vanhat rutiinit vähän sekasin :)

    VastaaPoista
  2. Tosi hyvännäköinen treeni! Täytyy ehdottomasti kokeilla välillä tämänkin tyyppisiä liikkeitä, kun itse olen jumiutunut perinteisiin jalkalaitteisiin; kuten etureisi- ja takareisikoneisiin. Sulla on kyllä todella motivoiva blogi varsinkin näin treenin näkökulmasta! :)

    http://justsayinghianne.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä liputan nykyään sekä oman kehon että vapailla painoilla tehtyjen treenien puolesta! :) Silloin koko kroppa joutuu hommiin. Kiitos sulle <3

      Poista
  3. Mikäli pakaralihasta haluaa kasvattaa (pyöristää/suurentaa/muotoilla), paras treeni siihen on suurilla painoilla kohtuullinen toistomäärä. Uskallan väittää, että mikäli jalkapäivinä teet vain takakyykkyä kohtuullisen suurilla painoilla, 10-12 sarjoja x 4 esimerkiksi, saat tuloksia paljon nopeammin kuin puolen vuoden päästä. Lantionnostot lattialla tangon ja kunnon painojen kanssa samoin sarjoin on myös hyvä tukiliike.

    Itse harrastan CrossFittiä, ja oma perse on saanut aikamoisen muodonmuutoksen viimeisen kolmen kuukauden aikana kiitos ahkeran raskaan kyykkäämisen. Ei se muuta vaadi.

    -Miia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Näinhän se on, että lihas kasvaa parhaiten suurilla painoilla :) Tuolla Thaimaassa vaan ei ollut käytettävissä tankoa tai käsipainoja suurempia painoja :) Kiitos vinkeistä!

      Poista
  4. Ootko miettinyt, että lisäisit jotain sykkeen kohotusta liikkeiden väliin, esim luisteluhyppyjä, jotka kumminkin tehoaa sinne pakaraan? Tää vois auttaa sua mikäli haluut nyt ennen kesää kiristellä kroppaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon miettinyt, ja itseasiassa sen takia suosinkin nykyään oman kehon painolla tehtäviä liikkeitä, koska niissäkin se syke nousee hieman :)

      Poista
  5. Ei liity postaukseen, mutta mistä toi sun ihana iphone kuori on viimeisimmässä ig kuvassas? Tollanen missä on maapallon maita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon itseasiassa suunnitellut sen itse CaseApp.fi-sivuilla :)

      Poista
  6. Sori tuijottelin sua tänään salilla :D Sulla on vaan semmoset kasvot, joita jää helposti katsomaan :D Hyvällä tavalla siis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm... Selvä :-D No hyvä, jos hyvällä sentään!

      Poista
  7. Näissä on vähän se ongelma, että periaatteessa on hienoa että jaat näitä liikkeitä lukijoillesi mutta kaikilla ei ole samanlaista urheilutaustaa kuin sulla. Voin vaan kuvitella kun joku teini joka ei ole ikinä liikkunut koulun liikuntatunteja enempää alkaa yrittää heti ensimmäisenä jotain pistoolikyykkyjä yms, todennäköisesti saa aikaan vaan haittaa nivelissä yms.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pistoolikyykyssä voi ottaa vaikkapa seinästä tukea tai mennä vain sen verran alas kuin hyvältä tuntuu! :)

      Poista
  8. onko teillä kauppiksessa työharjotteluita?:)

    VastaaPoista
  9. Mistä noi sun vaaleat denimin väriset farkut on, tuossa uudessa instan kuvassasi? Näyttää niin mukavilta ja istuvilta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on Houseofbrandon.com-verkkokaupasta tilattu! :)

      Poista
  10. Reipas olet kun treenaat lomalla! :) Mutta mielestäni sinun kannattaisi treenata käsiäkin enemmän ja saada niihin enemmän muotoa - nyt näyttää siltä, kuin sinulle olisi kehittymässä kunnon allit käsivarsiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. .......... Hei ihan oikeesti nyt taas. XDDD meillä muilla naisilla ei oo toivoakaan, jos Annilla on muka kehittymässä kunnon allit. Annin käsissä ei oo ees milliä mitään, mitä heilutella. :'DDDD

      Poista
    2. Minulla on hassut kädet, sillä ne kehittyvät kaikista lihasryhmistäni nopeiten ja ovat pumpissa sekä pullistellessa lihaksikkaan näköiset, mutta sitten ns. lepotilassa lihaserottuvuus ei ole lainkaan yhtä hyvä. Mutta uskoisin, että kyllä käsistäni enimmäkseen kuitenkin sitä lihasta löytyy :)

      Poista

Huolehdithan omalta osaltasi, että blogin kommenttiboksi säilyy paikkana, jossa jokaisen on mukava vierailla. Kiitos positiivisesta kommentistasi!