20. kesäkuuta 2016

Viime viikon ravinto ja treenit

Hyvää huomentapäivää!

Minulta toivotaan jatkuvasti ruoka- ja treenipäviäkirjoja, joten päätin rustailla viime viikon ajan ravinnot ja treenit ylös, ja jakaa ne nyt teidän kanssanne. Viime viikkoni oli täysin tavallinen työviikko, josta minulla oli vapaapäiviä maanantai ja sunnuntai. Muina päivinä olin 7,5 h töissä, mikä näkyy ainakin omasta mielestäni hyvin selkeästi myös kyseisten päivien ravinnossa, sillä usein työkiireiden ohessa on napattava tuollaisia pieniä ja täyttäviä välipaloja, jotka tuovat riittävästi sitä energiaa päivään. Ja muutenkin yleisesti ottaen työpäivinä tulee syötyä jotenkin normaalia vähemmän (tai ainakin harvemmin), kun ei ole mahdollisuutta koska tahansa vierailla siellä jääkaapilla.

Maanantai 13.6.


IMG_3280

IMG_3285

IMG_3289 (1)


9.30: protskupannareita (Fast -pancake mix, Laitilan Proegg valkuaista, vettä),  1/2 Skyr-vanilijarahkaa, mansikoita, mustikoita, vadelmia ja cappuccino.

IMG_3365


13.00: jauhelihaa ja kasviksia, riisiä ja salaattia (kurkku, tomaatti, salaatti ja avokado).


IMG_3369

13.15: Nocco-mansikka-raparperi.
16.00: 2 riisikakkua maapähkinävoilla ja 1/2 bansku.
17.00: mustikkasmoothie (mustikoita, banaani, Skyr-vanilija, Voimaruoka-vanilija-annospussi ja mantelimaitoa).
19.00: omena ja 1/2 Atkins Advantage Caramel Fudge Brownie -patukka.
20.00-21.00: lenkki ja askelkyykkyjä ylämäkeen.
22.00: nektariini, kaurapuuroa Kinuski-karpalomehukeitolla ja vadelmilla sekä 2 paistettua kananmunaa, joissa kevätsipulia, kirsikkatomaatteja ja basilikaa.

Tiistai 14.6.

8.30: kaurapuuroa banaanisiivuilla, raejuustolla ja maapähkinävoilla sekä paistettu muna, jossa kevätsipulia, kirsikkatomaatteja ja basilikaa.
9.30-10.45: jalkatreeni.


IMG_3453


10.50: mango-banaanismoothie ja puolukkainen puuro.
14.00: tomaatti-mozzarella kalaa ja riisiä, tilli-kermaviilikastiketta, salaatti (porkkanaraastetta, punajuurta, papuja, maissia), ruisleipä valkosipulirahkalevitteellä ja soijamaitoa.
14.30: sokerittomia Läkerol-karkkipastilleja.
17.30 Fitbar-juustokakkuproteiinipatukka ja banaani.
20.00: päärynä-fetasalaattia (kurkku, tomaatti, salaattisekoitus, basilika, kevätsipuli, feta, päärynä, balsamico, omenaviinietikka).


IMG_3459


22.00: Skyr-kookosrahka.

Keskiviikko 15.6.

4.30: banaani (Nälkä iski kesken unien :-D)
9.30: kaurapuuroa kananmunan valkuaisella, mustikoilla, raejuustolla ja kanelilla.
14.30: kasviskormaa, riisiä ja salaattia (salaatti, juuresraaste, punajuuri), näkkileipä valkosipulirahkalevitteellä ja soijamaitoa.
16.00: Fitbar-sitruuna-lakritsiproteiinipatukka.
19.00: Skyr-vanilijarahka, banaani ja mango-banaanismoothie.
19.15-20.30: keskivartalo + selkä/kädet -treeni.
21.00: päärynä-fetasalaatin jämät.


IMG_3469

IMG_3467

IMG_3472

22.00: jauheliharisottoa (jauhelihaa, Risella tumma riisi-quinoa moniviljaseos, maissi, kevätsipuli, chili, valkosipuli, parsakaali, basilika ja feta = nam!).

Torstai 16.6.


IMG_3474

9.00: kaurapuuroa, Fast-heraproteiinijauhetta, sekamarjoja ja luonnonjogurttia.
14.00: Vapianon Scampi e Spinaci  -pasta (kermaa, pestoa, pinaattia, jättikatkarapuja, täysjyvä fusilleja, basilikaa ja chiliä), muutama siivu vaaleaa leipää oliiviöljyllä ja balsamicolla sekä Coca Cola Zero.
18.00: jauheliharisottoa.
20.00: banaani ja Skyr-vanilijarahka.
22.00: pizzamunakas (kevätsipulia, avokadoa, basilikaa, kirsikkatomaatteja, rucolaa ja oreganoa).

Perjantai 17.6.

9.30: kaurapuuroa mansikoilla, banaanisiivuilla, raejuustolla ja saksanpähkinöillä.
10.30-11.50: jalkatreeni.
12.00: jauheliharisottoa.


IMG_3475

14.30: puolikas Atkins Advantage -patukka.


IMG_3477

16.00: falafelpyöryköitä ja riisiä, soijajogurtti tsatsikia ja salaattia (salaattia, parsakaalia, hillosipuleja ja oliiveja) sekä soijamaitoa.
18.00: toinen puolikas Atkins Advantage -patukasta.

Lauantai 18.6.

8.30: ananas-passionsmoothie (ananasta, passionhedelmää, vettä, avokadoa ja banaania) ja 2 paistettua kananmunaa.
13.00: savukalakastiketta, pastaa ja salaattia (salaattia, porkkanaraastetta, parsakaalia ja kikherneitä)
16.00: Skyr-mansikkarahka ja banaani.
16.30-17.30: keskivartalo + selkä/kädet -treeni.


IMG_3483

19.00: kana-fetasalaattia (kanaa, fetaa, salaattisekoitus, mansikoita, avokadoa, kurkkua, tomaattia, omenaviinietikkaa ja balsamicoa), mansikoita ja vihreää teetä.
21.30: kaurapuuroa raejuustolla, sekamarjoilla ja kinuski-karpalomehukeitolla.

Sunnuntai 19.6.

10.00: kaurapuuroa, kananmunan valkuaista, raejuustoa, pähkinöitä ja kinuski-karpalomehukeittoa.
12.00: vesimelonia, Skyr-kookosrahkaa, kuningatarpuuroa ja kahvia.


IMG_3488

15.00: tortilloita ja texmex-salaattia sekä kivennäisvettä.
18.00: banaani ja mango-banaanismoothie.


IMG_3498

IMG_3490

20.00: ruisleipä kalkkunalla ja halloumjuustolla, bataattisosekeitto jokirapu-punasipuli-ranskankermatahnalla, laatikollinen mansikoita ja Questbar -Cookies & Cream.
23.30: luonnonjogurttia, pähkinöitä, mansikoita ja mustikoita.

Huippua alkavaa viikkoa murut

26 kommenttia:

  1. Ostatko itse kaiken ruokasi omillaan asuessasi? Mietin vain jotain mahdollisia vinkkejä, sillä itse oon myös todella terveellisestä ja jopa "hifistely"ruuasta kiinnostunut, ja kamppailen sen kanssa, että saisin ostettua mieleistäni ruokaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä hetkellä jaetaan ruokakuluja siskoni kanssa :) Mutta kyllähän se terveellinen ruoka tosiaan verottaa sieltä lompakosta suuremman summan kuin epäterveellinen höttö :/ Kannattaa suosia sesonkituotteita! :)

      Poista
    2. Joo kannattaa suosia todellakin sesonkituotteita esim. nyt kotimaisia vihanneksia! Ja nyt on hedelmistä vesimeloni halpaa niin sitä eikä appelsiineja, jotka taas on talvella halvempia :D Ja tarjouksesta ostaa vaikka pakkaseen jauhelihaa, kanaa tms. :)

      Poista
    3. Joo toi tarjouslihojen pakastaminen on myös todella hyvä keino!

      Poista
  2. Kiva postaus, tälläisen vois itekkin blogiin joskus rustailla :) ootko miettiny tekeväs videopostauksia ikinä?

    https://sofiahenrietta.blogspot.fi/?m=1


    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Sellaiset höpöttelyvideot eivät ole koskaan tuntuneet omalta jutultani, mutta treeni- ja matkavideot voisivat olla mieluinen tapa kuvata videoita blogiin! :)

      Poista
  3. Jätin pari postausta taaksepäin kysymyksen Vaasaa koskien niin pystyisitkö millään vastaamaan siihen? Olisi hirmusesti apua siitä, vähän meinaa hermostuttaa tuleva syksy..! :D

    VastaaPoista
  4. Käytkö työpäivinäsi jossakin lounasravintolassa syömässä, ainakin tuon yhden kuvan perusteella näyttäisi siltä? Minkä hintaista ruoka on siinä tapauksessa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo käyn aina UniCafessa syömässä, jossa lämmin ruoka + salaatti on opiskelijoille vain 2,60€! Ihan mieletön juttu :)

      Poista
    2. Onko sielä kaikille opiskelijakortilla 2,60? Vaikka ei opiskelekkaan helsingissä?:)

      Poista
  5. Syöt kyllä todella vähän ainakin noiden annoskuvien perusteella, ja ruokailuvälisi venyvät välillä pitkiksi. Söit ruokapäiväkirjoistasi päätellen ennen paljon enemmän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hassua miten mielipitert vaihtelevat, mun mielestä toi taas näyttää isolta määrältä:d Treenaan about saman verran kuin Anni, mutta noilla ruoilla kyllä äkkiä lihoisin aivan palleroksi:D Jos edes jaksaisin syödä noin paljoa. Joten olet Anni onnekas tuon suhteen, olisinpa itsekin!:) Toisaalta itselläni ei kyllä olisi tuollaisiin ruokiin varaakaan:( Mutta mielenkiintoinen postaus.

      Poista
    2. Jep, kuten itsekin totesin niin työpäivinä ruokavälit tuppaavat venyä ja tulee syötyä vähemmän, kun ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta päästä syömään aina kun siltä tuntuu! :-D Työpäiväni kestää 8 h ja minulla on 30 minuutin ruokatauko, jonak käytän aina lounaaseen. Ja tosiaan tässä postauksessahan en puhunut määristä mitään. Usein santsaan syödessäni.

      Poista
  6. Nää on aina kivoja tällaset, kiva kun jaksoit väsätä ja nähdä vaivaa! :) Tota kookos-skyria en ookaan vielä nähnyt, täytyy maistaa!
    En sano pahalla, mut huomaatko että saat aika paljon lisäaineita? Kun on noita patukoita ja ilmeisesti kevytmehukeittoja, sokerittomia pastilleja yms. :) Ne vaan ainakin itsellä saa mahan kiukkuamaan! Jos esim. on vatsavaivoja, turvotusta tms, niin noi ainakin on usein syynä. Mietintämyssyyn sulle vain, heh. :D
    Mut muuten tosi iso peukku sulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi kookos-Skyr on niin herkkua, että huh! Ja oikeassa olet, että lisäaineita tulee nykyään syötyä enemmän, kun joutuu ostamaan juurikin tuollaisia pieniä välipaloja töihin, jotka on helppo napata suuhun kiireenkin keskellä.

      Kiitos <3

      Poista
    2. Koska omena tai banaani ei oo helppoja ja nopeita välipaloja :D

      Poista
  7. Lisäaineelliset ruoat noin usein syötynä ei varmaan oo kovin hyväks kropalle.. miksei mieluummin ihan tavan luonnonjogurttia tai maitorahkaa? siihen sekaan bonne sosetta, joka on 100% hedelmää ilman lisäaineita (toisinkuin mehukeitot..) patukoiden tilalle välillä vaikka pähkinöitä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei varmastikaan, onhan se selkeää. Olen suosinut Skyr-rahkoja viime aikoina siitäkin syystä, että minulla on ollut heille lahjakortti käytössä :)

      Poista
  8. Nää sun ruokapostaukset on kyllä niiin inspiroivia ja innostaa syömään terveellisesti itekkin. Herkullisen näkösiä kuvia! <3

    VastaaPoista
  9. Nää ruokapäiväkirja postaukset on ihan huippuja! Tästä sai itselle paljon hyviä välipalavinkkejä töihin mukaan otettavaksi! :) Mulla ois semmonen kysymys, että käytätkö ollenkaan mitään lisäravinteita kuten D-vitamiinia tai kalaöljyä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiva, että tykkäät! :) En syö tällä hetkellä lisäravinteita.

      Poista
  10. Nämä ruokapäiväkirja postaukset ovat parhaita! Saa hyviä vinkkejä omiin ruokailuihin! Tosi laadukkaita kuvia :) Mukavaa juhannusta!

    VastaaPoista

Huolehdithan omalta osaltasi, että blogin kommenttiboksi säilyy paikkana, jossa jokaisen on mukava vierailla. Kiitos positiivisesta kommentistasi!